Menüü

Kokkuvõte

SMS-laenu puhul on tegemist mobiilisõnumi kaudu võetud tagatiseta kiirlaenuga. SMS-laen on üheks uudseimaks laenutooteks kogu maailmas. Näiteks on SMS-laenud levinud Soomes, Rootsis, Lätis ja Leedus. Ka Eestis on SMS-laenude võtmine viimastel aastatel muutunud ülipopulaarseks. Samas on Eestis SMS-laenude mõtlematust võtmisest ja sellega seotud võlgnevustest kujunenud märkimisväärne ühiskondlik probleem. Probleemide üheks peamiseks põhjuseks on asjaolu, et võrreldes krediidiasutuste poolt väljastatavate tavapäraste laenutoodetega antakse SMS-laenu äärmiselt kõrge intressimääraga.

Käesolevas artiklis analüüsitakse, kas ja milliste abinõudega on võimalik kaitsta äärmiselt ebasoodsatel tingimustel SMS-laenu võtnud tarbija õigusi. Artikli hüpoteesiks on väide, et tarbija õigusi saab tõhusamalt kaitsta ühelt poolt tarbijate teadlikkuse tõstmise ning Tarbijakaitseameti tegevuse tõhustamise kaudu, teiselt poolt tsiviilõigusliku heade kommete instituudi sisu muutmise teel.

Käesolev artikkel on muudetud ja täiendatud variant autorite ingliskeelsest artiklist pealkirjaga „Protection of Consumer Rights in SMS Loan Agreements“, mis ilmus ajakirjas European Review of Private Law 2010 (18) 1.

Sulge

Sisenege veebiväljaandesse