Menüü

Kokkuvõte

Seda, et on olemas riigihankeõigus, teavad paljud. Seda, et selle kõrval eksisteerib veel täiesti eraldi avalik-õiguslike konkursside maailm, ei pruugi paljud teada, kuigi riigivaraseadus ja kohalike omavalitsuste sarnased aktid ei ole kahtlemata asjatundjatele üllatuseks. Ometi leidub avaliku ressursi maailmas konkursside korraldamise kohustus, mida selgesõnaliselt seadusest välja ei loe. See teine maailm on Eesti õiguses vähemalt paarkümmend aastat eksisteerinud. Nimelt, pea 20 aastat tagasi sõnastas Riigikohus suundumuse, mida võiks nimetada avaliku ressursi kasutuse andmisega seotud kohase menetluse kohustuseks. Pealkirjas mainitud „konkurssi“ all peavadki autorid silmas selliseid kohaseid menetlusi. Õiguskirjanduses ei ole see paralleelne maailm peaaegu üldse tähelepanu saanud, teisisõnu ei ole varasemalt sellele teemale süsteemselt lähenetud. Küsimusi, mida lahendada, on aga hulgaliselt. Mis on üldse avalik ressurss? Kas igasuguse avaliku ressursi kasutusse andmine eeldab konkurssi või mingit muud kohast menetlust või on sellest erandeid? Millest üldse konkursi (kohase menetluse) kohustus tuleneb ja mis eesmärki teenib? Millised on kohase menetluse miinimumnõuded? Millises suhtes on sellega näiteks vara kasutusse andmine otsustuskorras või riigihangetest tuntud sisetehing? Artiklis otsitakse neile küsimustele vastuseid.

Sulge

Sisenege veebiväljaandesse